همه
مقالات
مقصد های گردشگری
برگه‌ها
Filter by دسته‌ها
آموزش
اخبار ارز دیجیتال
مجله گردشگری
عناوین مقاله
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان از اهمیت بسزایی برخوردار است. با توجه به لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ایرانی، ایرانیان می‌توانند به 44 کشور جهان سفر کنند و لحظاتی فراموش نشدنی را تجربه کنند. این امکان، باعث شده است ایرانیان با داشتن پاسپورتی که حداقل۶ ماه اعتبار دارد از سفر به کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکایی و اقیانوسیه لذت ببرند. در ابتدا بهتر است به صورت اجمالی بررسی کنیم ویزا چیست و چه کاربردی دارد. همچنین در ادامه به معرفی کشورهای بدون نیاز به ویزا با پاسپورت ایرانی خواهیم پرداخت.

ویزا چیست؟

ویزا در واقع یک مجوز از سمت کشور مقصد است برای افرادی که می‌خواهند به آنجا سفر کنند. با تایید ویزا توسط کنسولگری کشور مبدا شهروندان خارجی می‌توانند وارد خاک آن کشور شوند. همانطور که گفته شد یکی از شروط اصلی برای ورود به کشور دیگر داشتن ویزا است. اما شاید این سوال پیش بیاید که اگر ویزا نداشته باشیم امکان سفر به کشور دیگر نیست؟ باید بگوییم جای نگرانی نیست بعضی از دولت ها شرایط را برای ورد به کشور خود و جذب توریست آسان کرده اند و نیازی به گرفتن ویزا ندارند. کشورها را می‌توان بر اساس داشتن ویزا به سه دسته کلی تقسیم کرد:

1-کشورهایی که نیاز به دریافت ویزا از کنسولگری دارند.
2-کشورهای بدون نیاز به ویزا
3-کشورهایی که نیاز به ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی دارند.

 

چگونگی برنامه‌ریزی برای سفر به کشورهای بدون ویزا

 

چگونگی برنامه‌ریزی برای سفر به کشورهای بدون ویزا

برای برنامه‌ریزی سفر به کشورهای بدون ویزا، ابتدا باید لیست کشورهایی که ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به آن‌ها سفر کنند را بررسی کنید. سپس مدارک لازم برای ورود به هر کشور را تهیه کنید و برنامه‌ ریزی دقیقی برای اقامت و بازگشت خود داشته باشید. حتما باید بررسی کنید مدت زمانی که می‌توانید در خاک آن کشور اقامت داشته باشید چند روز است. علاوه بر این بهتر است از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های معتبر برای برنامه‌ ریزی سفر خود استفاده کنید تا بهترین تجربه ممکن را داشته باشید.

به چه کشورهایی بدون ویزا می‌توان سفر کرد

گرفتن ویزای هر کشور، براساس قوانین و توافقات سیاسی آن کشور متفاوت است. ایران نیز شرایطی را فراهم کرده است که افراد با پاسپورت ایرانی بتوانند به بعضی کشورهای بدون ویزا سفر کنند. البته در اینجا باید به این نکته دقت کرد که رتبه و اعتبار پاسپورت هر کشور نیز تاثیر زیادی در سفر به کشورهای دیگر دارد. روسیه، ارمنستان، مالزی، عراق، ترکیه، گرجستان، قزاقستان، پاکستان، هائیتی، سورینام، دومینیکا و میکرونزیا در حال حاضر کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان هستند. ایرانیان برای ورود به این کشورها نیاز به ویزا ندارند و فقط با پاسپورت ایرانی می‌توانند وارد خاک آنجا شوند.

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ایران کدامند؟

 

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ایران کدامند؟

پاسپورت ایرانی رتبه 93 و مجوز سفر بدون ویزا به 44 کشور را دارد. در چند سال اخیر رتبه اول برای کشور ژاپن بود که امکان بازدید از 193 کشور بدون ویزا را برای شهروندانش فراهم کرده بود. اما در سال 2023 جایگاه اول به پاسپورت کشور سنگاپور تعلق گرفت. با اینکه پاسپورت ایرانی در رتبه پایینی قرار گرفته اما با آن می‌توان به همه قاره ها سفر کرد. البته قبل از سفر به این 44 کشورهای بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان، باید بررسی کنید کدام کشورها کاملا بدون ویزا هستند یا کدام یک نیاز به ویزای فرودگاهی یا ویزای الکترونیکی دارند.

معرفی کشورهای بدون نیاز به ویزا با پاسپورت ایرانی

 

آسیا: کشورهای دوستدار ایرانیان

 

آسیا: کشورهای دوستدار ایرانیان

سفر بدون ویزا به کشورهای آسیایی یک فرصت بی‌نظیر برای ایرانیانی است که به دنبال کسب تجربه در فرهنگ‌های مختلف و کشف مکان‌های جدید هستند. کشورهای آسیایی ترکیه، مالزی، لبنان و سریلانکا، کشورهایی هستند که با ارزش‌های فرهنگی مشترک و مهمان‌نوازی بی‌نظیرشان، توجه بیشتر گردشگران ایرانی را به خود جذب می‌کنند.

 

اروپا: دروازه ای به سمت فرهنگ های متنوع

 

اروپا: دروازه ای به سمت فرهنگ های متنوع

در گذشته بر اساس توافقات سیاسی امکان سفر به کشورهای اروپایی از جمله بلغارستان، صربستان، ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی، بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان بود. اما در حال حاضر کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اروپا کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، و قسمت اروپایی ترکیه هستند. این سفرها فرصتی مناسب برای آشنایی با تاریخچه، هنر و فرهنگ غنی اروپا است و ایرانیان می‌توانند با تجربیات شیرین به کشور خود بازگردند.

 

آمریکا سفر به سرزمین‌های ناشناخته

 

آمریکا: سفر به سرزمین‌های ناشناخته

گردشگران برای سفر به اکثر کشورهای آمریکایی نیازمند به گرفتن ویزا هستند. کشورهای آمریکایی مخصوصا آمریکای لاتین از جمله برزیل، مکزیک، آرژانتین و کلمبیا برای ایرانیان که به این کشورها سفر کرده اند تجربه لذت بخشی را رقم زده است. اما در حال حاضر فقط چندین کشور آمریکایی از جمله: دومینیکا، هائیتی و سورینام هستند که می‌توان بدون ویزا به آنجا سفر کرد. این سفرها فرصتی مناسب برای کاوش در فرهنگ‌، طبیعت و زندگی مردم این مناطق است که ایرانیان می‌توانند از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی آمریکای لاتین لذت ببرند.

 

آفریقا: سفر به شگفتی ها و حیات وحش

 

آفریقا: سفر به شگفتی ها و حیات وحش

اگر در هر گوشه ای از قاره وسیع و شگفت انگیز آفریقا قدم بگذارید جاذبه هایی هستند که شما را شگفت زده می‌کند. در آفریقا مقاصد زیادی وجود دارند که به دلیل شهرتشان توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. طبیعت بی مثال بعضی شهرهای آفریقای جنوبی و حیات وحش آن می‌تواند خاطره دل انگیزی را برای هر ماجراجویی ایجاد کند. در این قاره کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان نیست و باید برای رفتن به آنجا ویزای فرودگاهی با الکترونیکی گرفته شود.

 

اقیانوسیه: کشف زیبایی‌های بکر

 

اقیانوسیه: کشف زیبایی‌های بکر

سفر به کشورهای بدون ویزا اقیانوسیه یک فرصت استثنایی برای کشف زیبایی‌های بکر و طبیعت دست نخورده این مناطق است. طبیعت بی نظیر اقیانوسیه از جمله کشور میکرونزیا برای کسانی که به دنبال فرصتی مناسب برای استراحت و نشاط در میان آب و هوای گرم هستند، بسیار مناسب است. به عنوان مثال در میکرونزیا می توان هم از ساحل های ماسه ایی و صخره ایی و هم از جنگل های بارانی لذت برد. با توجه به توضیحات گفته شده در رابطه با نقاط مختلف دنیا برای سفر، در جدول زیر می‌توانید کشور خود را بر اساس نوع ویزایی انتخاب کنید و تجربه دل انگیزی را برای خود رقم بزنید.

لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ایرانی

در اینجا می‌توانید کشور مقصد خود را بر اساس نوع ویزا و اینکه در کدام کشورها هستند، انتخاب کنید. این نکته را در نظر داشته باشید بعضی از کشورها امکان صدور هر دو نوع ویزای فرودگاهی و الکترونیکی را دارند.

 

کشورهای با ویزای الکترونیک آسیایی

کشورهای با ویزای فرودگاهی آسیایی

کشورهای بدون ویزا آسیایی

کامبوج

قطر ارمنستان
عمان جزیره تیمور لسته

مالزی

قطر

لبنان

عراق

 

مالدیو

ترکیه

 

عمان

گرجستان

 

 

قزاقستان

   

پاکستان

 

کشورهای با ویزای الکترونیک آمریکایی

کشورهای با ویزای فرودگاهی آمریکایی

کشورهای بدون ویزا  آمریکایی

بولیوی

توگو

دومینیکا

 

بولیوی

هائیتی

 

 

سورینام

 

کشورهای با ویزای الکترونیک آفریقایی

کشورهای با ویزای فرودگاهی آفریقایی

کشورهای بدون ویزا  آفریقایی

کنگو

آنگولا

 

جیپوتی

دماغه سبز

 

اتیوپی

بوروندی

 

گابن

اتحاد قمر

 
گینه

گینه بیسائو

 

گینه بیسائو

ماداگاسکار

 

لسوتو

موریتانی

 

ماداگاسکار

موزامبیک

 

مالاوی

نیجریه

 

روندا

روندا

 

سودان جنوبی

سیرالئون

 

کنیا

سومالی

 

اوگاندا

زیمبابوه

 

 

کشورهای با ویزای الکترونیک اقیانوسیه

کشورهای با ویزای فرودگاهی اقیانوسیه

کشورهای بدون ویزا  اقیانوسیه

 

پالائو

میکرونزیا

 

ساموآ

 

 

تووالو

 

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان پرداختیم و متوجه شدیم تا الان که در حال نوشتن مقاله هستیم ایرانیان می‌توانند به 12 کشور بدون ویزا و 32 کشور با ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی سفر کنند. سیاست لغو ویزا بعضی کشورها به افراد این امکان را می‌دهد که به مقاصد پرطرفداری مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان، و مالزی بدون نیاز به ویزا سفر کنند. همچنین یادآور شدیم بعضی کشورها نیازمند گرفتن ویزای الکترونیکی یا فرودگاهی هستند. امکان سفر به کشورهای بدون ویزا، فرصتی مناسب برای ایرانیان ایچاد می‌کند تا تجربه سفرهای خارجی راحتی داشته باشند.

سوالات متداول

1- کشورهای بدون ویزا پرطرفدار برای ایرانیان چه کشورهایی هستند؟

از کشورهای پرصرفدار برای ایرانی ها بدون ویزا می‌توانند به کشورهایی مثل: روسیه، ارمنستان، مالزی، عراق، ترکیه، گرجستان اشاره کرد.

2- با پاسپورت ایرانی به چندین کشور خارجی می‌توان سفر کرد؟

با پاسپورت ایرانی می‌توان به 44 کشور بدون ویزا سفر کرد. بعضی از این کشورها بدون ویزا هستند اما بعضی کشورها نیاز به ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی دارند.

3- منظور از ویزای فرودگاهی چیست؟

ویزای فرودگاهی یا ویزای بدو ورود، بعد از رسیدن به کشور مقصد طی مدت یک ساعت صادر می‌شود.

4-آیا بدون ویزا می‌توان به اروپا سفر کرد؟

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان برای سفر به اروپا در حال حاضر کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و قسمت اروپایی ترکیه هستند.

5- آیا سفر به آفریقا بدون ویزا امکان پذیر است؟

سفر به کشورهای آفریقایی نیازمند داشتن ویزا از کشور مورد نظر است.کشورهایی مثل: آنگولا، دماغه سبز، بوروندی، اتحاد قمر، گینه بیسائو، ماداگاسکار، موریتانی، موزامبیک، نیجریه، روندا، سیرالئون، سومالی و زیمباوه امکان صدور ویزا در فرودگاه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نرخـلند دستیار هوشمند کالا و خدمات

نرخـلند دستیار هوشمند کالا و خدمات